Bezlakierowe usuwanie wgnieceń

Dotychczas jedyną metodą naprawy mniejszych lub większych wgnieceń było szpachlowanie i ponowne lakierowanie elementu. Nasza metoda zapewnia przywrócenie kształtu elementu bez konieczności lakierowania czy szpachowania. Jest to tak zwana metoda PDR (ang. Paintless Dent Repair). Technologia ta powstała w celu wyeliminowania wgnieceń podczas montażu samochodów w fabrykach i jeszcze do niedawna była skrzętnie skrywaną tajemnicą producentów aut. Stosujemy dwie metody napraw PDR:

  • klejową – gdzie po przyklejeniu uchwytu do lakieru za pomocą specjalnych narzędzi wyciągamy wgniecenie od zewnątrz. Jest to metoda zupełnie bezinwazycja, gdyż nie wymaga dostępu od spodu do uszkodzonego elementu.
  • dźwigniową – tutaj musimy mieć dostęp od drugiej strony, więc niezbędny jest demontaż np. tapicerki lub nadkola. Polega ona na masowaniu blachy od spodu specjalnymi dźwigniami i stopniowym wypychaniu wgniecenia.

W obu przypadkach posługujemy się również specjalistycznymi lampami do usuwania wgnieceń, które wspomagają pracę techników. Jednakże najważniejszym czynnikiem technologii PDR jest człowiek, który musi “rozumieć” zachowanie blachy – tu nic nie zastąpi doświadczenia.